Szerokość Opon Zimowych.... temat na czasie.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • -Piotr-
    L&K
    S_OCP Member
    • 2006
    • 1018
    • Octavia III (5E3)
    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

    Ta śruba musiała być nieźle katowana przez klucz pneumatyczny, albo ktoś ma imadło w ręku.
    O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
    KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
    O III czarna liftback - reaktywacja

    Komentarz

    • misiekwaw
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 7715
      • Ford

      Zamieszczone przez bezduszny
      Masmo, jakaś ta tabela niepełna...

      Uzupełnienie:
      RS1'04 180KM - standardowo są felgi 17" a oponki 225x45
      gwoli scislosci w RS standardowo zarówno na polskim jak i na czeskim rynku były 16tki 205/55 a za dopłatą dostepne były 17tki 225/45 :idea:
      Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
      http://www.disi-tune.pl
      Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
      Był WRX
      Była Octa

      Komentarz


      • Można przeczytać... inne spojrzenie na problem opon zimowych:

        Portal Gazeta.pl - Najnowsze Informacje, serwisy tematyczne: Biznes, Sport, Rozrywka, Pogoda. Poczta Email, Forum, Blogi. Sprawdź!



        Zamieszczone przez MisiekWAW
        gwoli scislosci w RS standardowo zarówno na polskim jak i na czeskim rynku były 16tki 205/55 a za dopłatą dostepne były 17tki 225/45
        Niezależnie czy ta RS była przed czy po lifcie 2002 roku ?
        Coś mi sie wydaje, że kiedy kupowałem swoją to proponowano mi za dopłatą 18"... ale to było dawno temu :P

        Komentarz

        • Masmo
          L&K
          • 2005
          • 1145

          Zamieszczone przez bezduszny
          Można przeczytać... inne spojrzenie na problem opon zimowych:
          Portal Gazeta.pl - Najnowsze Informacje, serwisy tematyczne: Biznes, Sport, Rozrywka, Pogoda. Poczta Email, Forum, Blogi. Sprawdź!

          :P
          Kolegę fizyka nazwałbym sprawnym umysłowo inaczej. Takie teorie postają w głowach naukowców oderwanych od rzeczywistości. Ktokolwiek jeżdził na zimówkach w zimie nie głosi takich bzdur...

          [ Dodano: Pon 30 Paź, 06 11:48 ]
          Zamieszczone przez bezduszny
          Masmo, jakaś ta tabela niepełna...
          Zamieszczone przez Masmo
          Żródłem jest 1 wydanie Cedrych'a. W tych zamieszłych czasach nie było fabrycznych Octavi na 16-kach. Pierwsze były chyba L&K na 16-kach.
          Może ktoś uzupełnić. Bardzo Proszę .... Mogę podesłać plik z tabelka
          Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

          Komentarz


          • Masmo,... jest mase testów sponsorowanych opon zimowych. Każdy to oglądał czy chciał czy nie.
            Tak się zastanawiając... to nie przypominam sobie aby ktoś porównywał jak sie nimi jeździ po suchej drodze asfaltowej przy temperaturze około - 10 stopni.

            Wszystko jest na śniegu...

            [ Dodano: Pon 30 Paź, 06 11:54 ]
            Zamieszczone przez Masmo
            Może ktoś uzupełnić. Bardzo Proszę .... Mogę podesłać plik z tabelka
            To raczej jakiś mod powinien zrobić oddzielny temat z takimi i innymi danymi technicznymi (taka sugestia). Pewnie się czasem przydadzą komuś... Stale można by to uzupełniać.

            Komentarz

            • Masmo
              L&K
              • 2005
              • 1145

              Zamieszczone przez bezduszny
              Masmo,... jest mase testów sponsorowanych opon zimowych. Każdy to oglądał czy chiał czy nie.
              Tak się zastanawiając... to nie przypominam sobie aby ktoś porównywał jak sie nimi jeździ po suchej drodze asfaltowej przy temperaturze około - 10 stopni.

              Wszystko jest na śniegu...
              Bo nie ma to sensu. Jak jest sucho to na letnich czy zimowych jedzie się w miarę bezproblemowo. Ważne jest uzyskać efekt jak jest ślisko.
              Przecież nie będziesz zmienał opony w zależności od tego czy jest sucho czy pada śnieg!
              Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                RS przed liftem - hmm ciekawe nie przypominam sobie liftu w 2002 roku, jak juz to 2000/2001.

                Przed i po lifcie to byl L&K

                [ Dodano: Pon 30 Paź, 06 11:59 ]
                Zamieszczone przez Masmo
                Przecież nie będziesz zmienał opony w zależności od tego czy jest sucho czy pada śnieg!
                Janie Debica prosze - nie pamietacie juz :twisted:
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • Masmo
                  L&K
                  • 2005
                  • 1145

                  Zamieszczone przez Maicroft
                  Janie Debica prosze - nie pamietacie juz :twisted:
                  Cholerka, tylko ja nie mam Jana.... :lol: ani zaplecza z 5-cioma różnymi kompletami opon na różne warunki....
                  Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez Maicroft
                    RS przed liftem - hmm ciekawe nie przypominam sobie liftu w 2002 roku, jak juz to 2000/2001.
                    Si...zgadza się, mój błąd

                    A to inne podejście do zagadnienia opon.. : http://auto.gazeta.pl/auto/1,48297,3706989.html

                    I ciekawe zdanie co powinno dać do myślenia
                    I wreszcie koronny powód: w razie kolizji czy wypadku możemy nie uzyskać odszkodowania. Jeśli firma ubezpieczeniowa wykryje brak odpowiednich opon, może zakwestionować nasze roszczenia.

                    Komentarz


                    • To co ja zauważyłem to szerokość opon w zimie nie ma tak wielkiego wpływu i chyba jest bardziej zauważalna w lato (obecnie mam takie same na zimę i lato 195/65/15) a dlatego że po prostu w zimie jeździ się wolniej. Nie mowie ze wszędzie trzeba jeździć 20 km jak to niektórzy "rozsądni" i "bezpieczni" kierowcy czynią, ale tam gdzie w lato wlokę się 130 to w deszczu i w suchą zimę jadę 90-100 a gdy leży lub pada śnieg poniżej 80. Nawiązując do drugiego wątku tego posta to niewątpliwie, pod wpływem zapotrzebowania klientów lub tez chciwości firm oponiarskich, nastąpiła specjalizacja w ogumieniu. Kilkanaście lat temu samochody wcale nie były wolniejsze, no może tych szybszych było trochę mniej, i nikomu (poza sportem wyczynowym) nie marzyła się zmiana opon w zależności pogody i temperatury no cóż, ale świat idzie na przód. Tak wiec bazując na moich doświadczeniach osoby twierdzące, że opona letnia jest tak samo dobra w zimie i lato jest delikatnie mówiąc w błędzie. Choć mi zdążyło się przejechać dwie zimy na letnich i jakoś żyje. Ale wracając do tematu to wszystko zależy od tego ile, kto chce przeznaczyć na tą zabawę kasy i to jest głównym wyznacznikiem, bo opony całoroczne są trochę gorsze od letnich w lato i trochę gorsze od zimowych w zimie, ale jeśli chodzi o całościowe koszty to są bezkonkurencyjne. Z kolei patrzenie tylko na cenę tez mija się z celem, bo zamiana nawet dobrej letniej opony na jakiś produkt z dalekiego wschodu ( i nie mam tu na myśli Japonii) tez nie przyniesie zamierzonego efektu może z wyjątkiem lepszego odprowadzania błota śniegowego dzięki szerszemu bieżnikowi.. Z drugiej strony kupienie markowej opony za 400 zł tez nie zagwarantuje ze przy 150 nigdy nie zaparkuje na przystanku. Nie chce tu moralizować , sam nie jestem aniołkiem na drodze :twisted: ,nie po to kupowałem 1.8 T, a niestety z braku miejsc (Warszawa) robię sobie tor wyścigowy z ulicy. Po prostu trzeba umieć oceniać sytuacje na drodze do tego co się chce zrobić niestety tak jak ja, najlepsi kierowcy rajdowi i nikt inny nie jest nieomylny a wtedy giną ludzie

                      Podsumowując według mnie:
                      - szerokość opon zimowych nie ma tak dużego wpływu jak letnich.
                      - uważam, że poprawne stosowanie opon sezonowych jest dobre
                      - markowe a wiec droższe opony są lepsze od tych innych ( niestety mam te inne)
                      - opony używane i bieżnikowane to kupa
                      Moje stwierdzenia popieram ponad 13 letnim doświadczeniem w walkach na ulicach Warszawy ( niestety nie bez strat)
                      Czuwaj :wink:

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        Zamieszczone przez BORN001
                        - opony używane i bieżnikowane to kupa
                        Moglbys sie pomylic i to bardzo, nie kazdy sprzedaje zimowki zjechane do znacznika, moje mialy 4mm i smialo moglbym je sprzedac komus, ale wywalilem na smietnik.

                        A bieznikowane, sa takie grupy spoleczne, gdzie tylko takie sie montuje, bo pojazdy nie jezdza szybciej niz 50km/h a musze byc na tyle mobilne, zeby nie staly w zaspach

                        Jak przychodzi do wywazania to czasem fajne ciezarki trzeba wieszac, zeby jako tako bylo, 300g strona :twisted:
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz


                        • Bieżnikowane...... jak się o nich mówi, to nie takie jak kiedyś 20 lat temu.

                          Teraz te opony mają indeksy do 150km/h nawet

                          Komentarz

                          • DGW
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 2330

                            Zamieszczone przez BORN001
                            - szerokość opon zimowych nie ma tak dużego wpływu jak letnich.
                            Zacytowałem Ciebie bo najbliżej
                            A więc osobiście nie zgodzę się z taką teorią.
                            Rok temu gdy testowałem Smarta for4 miałem nieprzyjemność sprawdzić jak zachowuje się takie auto na kapciach szerokości 195. Dojeżdżałem do skrzyżowania za maluchem, prędkość ok.40km/h, w tym samym momencie zaczęliśmy hamować i niestety jeśli nie odbiłbym w bok to... zatrzymałem się obok niego mając przód na wysokości jego drzwi. Qźwa a co by było gdyby prędkość była 2razy taka :shock: Maluch pewnie by wyhamował a ja wpadłbym na niego albo na czerwonym na skrzyżowanie :Bojesie: Strach pomyśleć co by było gdyby smart miał letnie gumy

                            Osobiście jeżdżę na 225/45 R17 lato alu
                            zima 195/65 R15 stal > przy masie 1340kg. myśle że to rozwiązanie optyalne do Octavi

                            [ Dodano: Pią 03 Lis, 06 00:53 ]
                            o nalewkach wolę się nie wypowiadać. Przecież rzeczą bynajmniej wątpliwą jest że mieszanka zastosowana w takich oponach ma coś wspólnego z tą stosowana w markowych zimówkach

                            MisiekWAW D-124 fajne oponki ale D-131 to było coś :szeroki_usmiech
                            NFPNorth-West
                            2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                            WARSZTAT www.dsize.pl
                            ->
                            CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                            spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                            Komentarz

                            • -Piotr-
                              L&K
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 1018
                              • Octavia III (5E3)
                              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                              Zamieszczone przez BORN001
                              szerokość opon zimowych nie ma tak dużego wpływu jak letnich
                              musi mieć skoro przykładowo na zimowych rajdach samochodowych opony mają wąziutkie - kaprys ?
                              Koszt zakupu opon zawsze będzie sprawą indywidualną dla każdego. Do przeszłości nie wracajmy bo może mniej o niej wiemy niż nam sie wydaje.
                              O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
                              KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
                              O III czarna liftback - reaktywacja

                              Komentarz

                              • Bartek_2012
                                Ambiente
                                • 2006
                                • 208

                                W zimie liczy się nacisk na centymert kwadratowy. Czyli im cieńsza opona tym miejsce styku ze śniegiem jest mniejsze, a tym samym większy nacisk (bo przecież ciężaru samochodu nie zmieniamy) na cm2 powierzchni. Ja osobiście jeżdze na 195 w zime a latem na 205. Ta teoria ma zastosowanie w rajdach. Zobaczcie jakie cieńkie mają opony w zimę. Wiem wiem że zaraz ktoś się odezwie ze mają kolce, ale pod koniec trasy ze 100% pozostaje im ok 20% i wtedy liczy się maksymalny nacisk. Przecież na szerszej oponie zmieśiłoby się więcej kolców .
                                BYŁO: 2,0 TDI Kombi Elegance Beż Sahara + (od: 22.10.06 - xenony, 28.10.06 - navi, 17.11.06 działający hak .....)
                                JEST: Volvo S80 II D5
                                JEST: BMW R1200GS Adventure

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez -Piotr-
                                  musi mieć skoro przykładowo na zimowych rajdach samochodowych opony mają wąziutkie - kaprys ?
                                  No nie przesadzaj.... opony rajdowe to zupełnie inna bajka.... więc porównanie nie jest na miejscu.
                                  Tam oponę dobiera sie bardzo precyzyjnie do warunków i nawierzchni. Błąd w doborze i nie ma jazdy. Zestawów na jeden rajd jest kilkanaście...

                                  Zamieszczone przez Bartek_2012
                                  W zimie liczy się nacisk na centymert kwadratowy. Czyli im cieńsza opona tym miejsce styku ze śniegiem jest mniejsze, a tym samym większy nacisk (bo przecież ciężaru samochodu nie zmieniamy) na cm2 powierzchni
                                  To dlaczego nie założysz do siebie oponek.... od roweru ? Ciekawe na którym zakręcie na suchej nawierzchni poleciał byś do rowu....

                                  Wyobrażasz sobie A8 na oponach 185 ?
                                  Wbrew pozorom ta buda nie jest cieżka jak optycznie wygląda... a producent sugeruje na zimę 235

                                  Komentarz

                                  • Maicroft
                                    Moderator
                                    S_OCP MemberModeratorr
                                    • 2004
                                    • 25757
                                    • Audi

                                    -Piotr-, W takim super wymiarze jak 16" opony wezszej niz 195 nie uswiadczysz, a w zupelnosci moglaby by byc 175/65/16 okolcowana minimalnie przeciez :wink:
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz


                                    • Maicroft, 175 to chyba troche mało na suchą nawierzchnie... Mam obawy co do ich trzymania.

                                      Wszyscy tu rozpatrujemy sytuację kiedy dowali śniegiem po kolana. Ale takich dni jest kilka czy kilkanaście na cały sezon. Reszta to praktycznie suche drogi.
                                      Chyba, że ktoś większość czasu jeździ piątej kategorii odśnieżania.... zaśnieżonymi,z prędkościami okolo 50-70 km/h.

                                      Komentarz

                                      • Voldemort
                                        Ambiente
                                        • 2006
                                        • 134

                                        Lato 205, zima 195. Nie bez znaczenia jest większy profil opony 195/65. Felga lepiej znosi dziury i zawieszenie także. A zimą, zwłaszcza taką mniej śnieżną sami wiecie. Im bliżej końca tym gorzej :cry:
                                        Hokus-Pokus i dwumasa

                                        Komentarz

                                        • -Piotr-
                                          L&K
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 1018
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                          Zgadzam sie z Tobą bezduszny, ale właśnie te kilka dni lub przypadków związanych z zimowymi warunkami najbardziej dają się odczuć. Służbie drogowej czasami zdarza się "przysnąć" po nagłych opadach śniegu więc możemy tylko liczyć na własne umiejetności, wykorzystać walory opon zimowych, i I kategoria odśnieżania może nie spełnić naszych oczekiwać.
                                          Uf..starczy tych skrajności
                                          O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
                                          KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
                                          O III czarna liftback - reaktywacja

                                          Komentarz

                                          • daneczek76
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 3642
                                            • Toyota

                                            Dokładnie wyjasnie dlaczego opona zimowa powinna byc węższa.
                                            W warunkach letnich duża powierzchnia styku opony z asfaltem jest jak najbardziej pożą-dana - zapewnia dobrą przyczepność podczas ruszania, hamowania oraz szybkiego pokony-wania zakrętów. Co innego zimą. Pra-cownicy serwisów opo-niarskich zalecają zakła-danie węższego ogumie-nia zimowego, np. 135 zamiast 155. Aby jednak średnica koła pozostała nie zmieniona, należy za-stosować opony o innym współczynniku profilu (np. 80 zamiast 70).
                                            Efekt praktyczny jest taki, że na jednostkę po-wierzchni bieżnika stykającego się z asfaltem przypada większa masa, co daje lamelkom opony zimowej szansę mocniejszego wgryzienia się w ośnieżoną czy pokrytą śnieżną breją nawierzchnię, zmniejszając poślizg koła. Na węższych oponach skuteczniejszy jest również manewr hamowania.
                                            Jeśli jednak często poruszamy się po szybkich i dobrze utrzymanych trasach, jak np. droga szybkiego ruchu czy autostrada, wtedy nie ma potrzeby rezygnowania z szerokiego ogumienia o niskim profilu.
                                            [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                                            Komentarz

                                            • rafi22
                                              Rider
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 666
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                              Ja też kilka lat temu nie ruszając się w zimie z mojego pieknego miasta wyznawałem opinię, że po co mi zimówki. Ale przyszedł taki czas, w którym musiałem się stać bardziej mobilny i zwiedzać nasz kraj więc doszedłem do wniosku, że trzeba będzie nadwyrężyć budżet i zainwestować w zimowe gumy. Pamiętam jak dziś zakup Krisalpów i pierwszą jazdę-doznania zupełnie nieporównywalne. Dzisiaj też powtarzam niedowiarkom i przeciwnikom opon zimowych-masz letnie to zmień na zimowe i porównaj komfort podróżowania. Ten kto nie spróbował, nie zrozumie.
                                              U mnie - lato 205/55/R16 alu, zima 195/65/R15 stalówka.

                                              Komentarz

                                              • Bartek_2012
                                                Ambiente
                                                • 2006
                                                • 208

                                                bezduszny, jak pisałem opony węższe są lepsze w zimie ale bez przesady, gdybyś czytał uważniej, między innymi instrukcję do samochodu, to wiedziałbyś że 195/65/15 jest zalecana przez producenta na zimę. Zakładamy węższe opony ale w zakresie zalecanym przez producenta samochodu a nie rowerów. Myślałem że takich rzeczy nie musze pisać, ale jak widać niektórzy lubią się czepiać.
                                                BYŁO: 2,0 TDI Kombi Elegance Beż Sahara + (od: 22.10.06 - xenony, 28.10.06 - navi, 17.11.06 działający hak .....)
                                                JEST: Volvo S80 II D5
                                                JEST: BMW R1200GS Adventure

                                                Komentarz


                                                • Tu jest kalkulator do przeliczania opon... : http://www.vtuning.com/kalkulator.html



                                                  PS
                                                  Nawet jednostek mocy HP... :diabelski_usmiech

                                                  Komentarz

                                                  • przem1978
                                                    Ambiente
                                                    • 2006
                                                    • 201

                                                    witam,

                                                    ja mam zimówki i letnie w takim samym rozmiarze:

                                                    205/55 R16 ( zimowe - DUNLOP Winter Sport M3 )

                                                    i są idealne dla mnie...
                                                    Octavia Combi II 2.0 TDI 140 KM Elegance + xenony '07 Black Magic

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...